חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מזיקים ביסוד האשה – תשפ”ג

 

בסד

 

אומר האר”י הקדוש, שאם אין מעשיהם של התחתונים הגונים, אזי המזיקים חודרים ליסוד האשה, שהוא בית הרחם שלה, ונאחזים שם ומקלקלים שם את אפשרויות ההיריון. כמובן האר”י הקדוש מדבר ברוחניות, והאשה, לדידיה היא השכינה הקדושה, וכמובן מדבר על יסוד רוחני שלה, ועל רחם רוחני.

אבל אנו רואים שעיקר הקלקולים והאחיזה הם במקום הזה גם בגשמיות. כי אם האשה מאפשרת חדירה מופקרת למקום הזה, לפי הסתכלות היהדות זהו מצב שלילי. זהו המקום האינטימי ביותר, שצריך להיות שמור למקומות של אהבה ונאמנות. אם נעשים דברים באונס ובכפיה, הריהם מתיחסים דוקא למקום הערוה, שהוא ראש שאיפת כל חיות העולם על שתיים ועל ארבע. רוב אלימות העולם נעשית בהקשר לנשים, על רקע תאוות הנשים.

וזה נמשך מרוחניות, שגם הס”א מחפש להיאחז דוקא במקום זה, כי מקום זה הוא הכלי שבו מופיע האור העליון, המייצר נשמות והרגשות חדשות לאדם.

בכללות, יש זווג דנשיקין וזווג דיסודות, המכונים זווג רוחני וזווג גשמי. אם נעשה זווג דיסודות, ללא זווג דנשיקין, זה נחשב לאונס. צריכה להיות הכנה המכונה זווג דנשיקין, בכדי להזרים לאשה אהבה וחום אמיתיים, עליונים, רגשיים. בעלה של האשה צריך לדאוג שהאוירה תהיה אוירה של אהבה עילאית, ורק אז שייך לעשות זווג תחתון.

היסוד הוא מקום הזווג האמיתי, מטעם שהוא קו אמצעי, המאחד בתוכו את כל הכוחות ההפכיים, עמ”נ ליצר את הוולד.

יש כמה מקומות זווג עם האור העליון: א) הזווג התחתון שנק’ זווג דיסודות, יסוד הזכר ויסוד הנקבה. ב) הלשון גם נקראת יסוד, ומקום הזווג הם ה’ מוצאות הפה, עמ”נ להוציא את הדיבורים. ג) גם במח יש יסוד, שנחשב מקום הזווג, עמ”נ להוציא את המחשבות.

אם האשה אינה שומרת את היסוד שלה בטהרה, אלא מאפשרת לכל אחד להשתמש בו בצורה פרוצה, זה גורם שגם שאר מקומות הזווגים אינם שמורים, לא הדיבורים, ולא המחשבות.

 

נישואין

מצד השורש הרוחני, זהו זווג של קוב”ה והשכינה, כאשר הזווג האמיתי הוא ביסודות של שניהם. נשאלת השאלה, איך יכול האור האלוקי להאיר למקום כ”כ נמוך, כמו מקום הערווה של האשה? פירוש: איש ואשה גשמיים נמשכים משורשים רוחניים, של אור האלוקות והכלי שלו, המכונה שכינה. אם חיבורם הוא כראוי – בטהרה וקדושה, אז מאיר אור האלוקות במיטבו, והאור היותר גדול מאיר למקומות הנמוכים ביותר. או אז, בכל גובה הקומה של האיש והאשה זורמים הרגשי אהבה. אבל אם חיבורם הוא בדרך פריצות, שלא בחופה וקידושין כדת משה וישראל, אז אין אור אלוקי מאיר שם בכלי זה, וממילא נמשכים מיחוד זה צרות וסבל ועוגמת נפש, ובמוקדם או במאוחר יתפוצץ חיבור זה.

slot qris