חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שו”ת – מהי דרכן של נשים לקבלת השפע האלוקי – תשפ”ג

 

בס”ד

 

שלום

 

רציתי לדעת מהי הדרך שטוב לנשים ללכת בה, ע”מ לקבל נכון את השפע האלוקי?

לצורך העניין, אם תפקיד הגבר הוא להשפיע ע”מ להשפיע, אזי תפקיד האישה הוא לקבל ע”מ להשפיע (לגבר).

כיצד האישה אמורה לקבל ע”מ להשפיע, וכיצד עליה להשפיע?

אודה על המענה.

אשמח לקבל את המקור לתשובתך ו/או הדרכה לכתבים המדברים על הנושא.

 

חג שמח

……..

 

_________________________________________

 

בס”ד

 

ל ………

 

אין הבדל בין אישה לבין גבר מצד העבודה העקרונית, כי כל יצורי האנוש, גם אם צורתם הביולוגית שונה, וגם אם גווני המרקם הנפשי שונים, כולם מאוחדים בעניין האחד הזה: כולם רוצים לקבל עמ”נ לקבל, ובמצבם הטוב רוצים להשפיע עמ”נ לקבל. כלומר, מוכנים לעשות חסד, בכדי לספק את עצמם בצורות שונות.

בכדי להיות ראויה לקבל את השפע האלוקי בשיעור מה, עלייך לצמצם את השימוש ברצון לקבל בכל מה שנוגע לתענוגים הגשמיים, ולפתח את הרצון לקבל את אור ה’ ואת הרגשת המציאות האלוקית. לפתח את המגע עם הבורא במח ובלב, היינו, במחשבה ובהרגשה.

איך עושים זאת?

ענין הצמצום בשימוש הרצון לקבל צריך לבוא אחר הכרת האדם את עצמו. האדם צריך להרגיש בכל שלבי היום במה הוא מעוניין, ולברר במה הבורא מעוניין, ולבטל את רצונו בפני רצון הבורא.

לדוגמא: בעלך אינו מתנהג יפה כלפייך, ח”ו. מודעות עצמית: אני מתרגזת, אני מאוכזבת, אני אפילו רוצה להתנקם. מה הקב”ה רוצה? א) שאאמין שהכל בא ממנו בכדי לנסותני. ב) שאהיה שפלה בעיני עצמי, ותרנית, נכנעת, שמחה בחלקי. מסקנה: עלי להתנהג כלפי בעלי בשיא החביבות, למרות התנהגותו כלפי.

דוגמא נוספת: מתחשק לי לאכול משהו טעים. מודעות עצמית: זהו מצד התאווה של הרצון לקבל. מה הקב”ה רוצה? שאוכל למען בריאותי, ולא למען פיתוח התאוות הבהמיות. תוצאה: לוותר על האוכל ההוא. כך, על זו הדרך.

עניין פיתוח הרצון לקבל הרוחני בא ע”י דביקות בספרים וסופרים, היינו דביקות בכתבי הקודש, אלו המפעימים את ליבך ומרוממים אותך. דרך הספרים, יש גם להדבק בדמויותיהם של מחברי הספרים. המגמה: להגיע למצב של השתוקקות לבורא, בבחי’ “צמאה לך נפשי, כמה לך בשרי”, שהשמחה בחיים תהיה ע”י מילוי רצון ה’.

 

הערה: ברוחניות זכר הוא בחי’ משפיע, ונקבה היא מקבלת. אבל אין זה משליך על עבודת כל אחד מן המינים. הרוחניות משתלשלת לענפים הגשמיים בצורות שונות, אבל אין זה אומר שהנקבה צריכה לעסוק בקבלה עמ”נ להשפיע, כי אי אפשר להגיע לקבלה עמ”נ להשפיע, אלא רק לאחר משפיע עמ”נ להשפיע. דאין דילוג מדרגה ברוחניות.

דוגמאות לצורות בהן הרוחניות מתבטאת בענפים הגשמיים:

א – ביחוד – הזכר הוא הנותן והנקבה מקבלת.

ב – באורח החיים – הגבר צריך לצאת לעבודה ולהביא פרנסה לביתו, והאישה צריכה להיות בבית ולגדל את הילדים, ואין לה מעצמה כלום אלא מה שנותן לה בעלה. דוגמת הלבנה שאין לה אור מעצמה, אלא כל אורה מן השמש.

 

אין מקור ישיר לדברי אלו, אלא מכללות כתבי רבותינו.

לדעתי, בכדי לקלוט את רוח הדברים באופן כללי, כדאי לעבור על ספר “בלבב שלם” העוסק בתולדות חיי רבותינו.

 

בכבוד רב אמג

slot qris