חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדידת יראת השמים של בן הזוג

שאלה

שלום רב

לכבוד  הרבי
דבריך חזקוני רבות.עם זאת נפתחו מספר שאלות:
כיצד ניתן למדוד יראת שמים אם בכלל צריך למדוד ?
כיצד אוכל לדעת אם לבת זוגתי יש יראת שמים ?
יש את בעיית הצניעות שלפי דבריה אין היא יכולה להבטיח בענין זה.
וחשובה יותר השבת, שמירת השבת בעניין הדלקת אור ובעניין כתיבה בשבת.
כיצד אוכל להשפיע שתתחזק בדברים אלו?
יש לציין כי שנינו דתיים מתחזקים עם ידיעה נירחבת ומושגים ביהדות.
דבר חשוב מאוד: שנינו ניקשרנו האחד לשניה כבר מהפגישה הראשונה.

בתודה
…………………

תשובה

ל……………….. היקר שלום וברכה.

א) מדידת יראת שמים אינה כאן במובן פנימי, אלא במובן חיצוני ופשוט. פירוש: אפשר להגדיר “יראה” בתור “ריספקט”, כבוד. כלומר: אדם שמכבד את הבורא, ומעונין להתקשר עמו, ולשמור מצוותיו, וזהו הבסיס של חייו. בקלות אפשר לבדוק האם זו שאיפתה של בת זוגך, אזי היא בהחלט בכוון הנכון.

ב) זה שנקשרתם אחד לשניה ושניה לאחד מיד בפגישה הראשונה, זה מצוין, וזה מראה על כך שאתם מתאימים, ויש ביניכם חיבור טבעי.

ג) אדם לא יכול להתחייב על מה שיעשה, אולם אדם צריך לבדוק מהי שאיפתו בחיים, לאן רוצה להגיע. כמובן שיש עליות וירידות, כי אדם הוא לא מלאך, הוא אדם, בעל יצרים, ובעל תאוות, הגוררות אותו למטה, ובעל נשמה הגוררת אותו למעלה. אדם נמצא במלחמה בימי חייו. אולם השאלה כאמור היא – לאן אני מאחל לעצמי להגיע?

ההבנה הבסיסית של שמירת תו”מ צריכה להיות פשוטה מאד: האלקים אשר ברא את הבריאה, צירף לבריאה הוראות הפעלה. כדוגמת כל מכונה שקונים היום, שיש עימה הוראות יצרן. הוראות ההפעלה הם התורה והמצוות. שמירת התורה והמצוות הם לטובתינו, איתם נוכל לחיות טוב ומצוין, ובלעדיהם חיינו גהינום. בדברים הללו צריכים להתבונן, כי שמירת צניעות, ושבת, וטהרת המשפחה, וכו’, כל אלה הם לטובתינו, בכדי שהרצון לקבל שלנו לא ישמיד אותנו. נרויח הרבה ובגדול באם נשמור, ונפסיד הרבה אם לא נשמור.

כאשר מתבוננים בדברים הללו, כאשר לומדים אותם, ומפנימים אותם, אפשר להתקדם. קחו ספר “מתן תורה” של בעל “הסולם” ותלמדו אותו בתשומת לב רבה. כמו”כ קחו ספר “קיצור שלחן ערוך”, שהוא ספר הלכות בסיסי, ותנסו לעבור עליו בהדרגה ובתשומת לב, ולישם מה שכתוב שם. ביחד ב’ אלו יכולים ליצור קרקע נוחה להתקדמות.

בהצלחה

אברהם מרדכי גוטליב

slot qris