חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדינת כל אזרחיה

בסד

 

ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, מכח ציווי אלוקי, ולפיכך זו מדינת היהודים. אין מדינה זו יכולה להיות סתם מדינה ככל המדינות, דהיינו מדינה שמכילה את כל הנפשות הנמצאות בה, מדינה זו היא מדינת קודש מפני שיושבת בארץ הקודש, והיא מיועדת לעם היהודי, מתוקף רצון הבורא, כפי שמובא רבות בתנ”ך.

אולם הקב”ה גלגל שחזרנו לארצנו אחר 2000 שנות גלות, מצאנו כאן את הערבים שטענו לבעלות על ארץ ישראל, כי מה שהיה לפני 2000 שנה אינו רלוונטי להיום, לפי דעתם.

האומות המאוחדות הקנו לנו את ארץ ישראל, ומכוחם, כביכול, אנו בעלי בתים פה. אבל הערבים נלחמו איתנו, ולא רצו לאפשר לנו את החלטת האו”ם. כל זה טוב עבור ההיסטוריה הפורמלית. אבל מצד האמת, איננו זקוקים לכל זה, שהרי ודאי לנו שזו ארצנו הבלעדית, שהרי מצד הרצון האלוקי אשר הודיע לנו זאת המוני פעמים רבות בתנ”ך, ארץ זו מיועדת רק לנו. וגבולותיה נקבעו ע”י השי”ת בתורתו.

א”כ זו אינה מדינת כל אזרחיה, אלא זו מדינת העם היהודי.

מצד שני, ודאי צריך להתייחס לערבים בכבוד ובהגינות. אם פניהם למלחמה, נשיב מלחמה, והבא להרגך השכם להרגו, אבל אם פניהם לשלום, יקבלו את מלוא הזכויות. וכבר כתב רבינו הק’ עוד מטרם קום המדינה, שיש להשוות את שכר הפועל הערבי לשכר הפועל היהודי, זה אומר שאין לנו לנצל אותם בשום אופן, אלא במלוא ההגינות להעניק להם מה שאדם צריך לקבל.

מצד שלישי, מתן כבוד וזכויות לערבים, אינו אמור להביא לערבוב ולהתבוללות, אלא כל עם יתחתן בינו לבין עצמו, ולא עם העם האחר.

הקב”ה גלגל את המציאות כאן, כך שישנם כאן 2 עמים, זהו מהלך אלוקי.

האם שייך לעשות כאן 2 מדינות ל 2 העמים? מדינה אחת ל 2 עמים?

מצד הציווי האלוקי – ודאי שלא, כיון שהקב”ה הבטיח ארץ זו לנו. מהו הרצון האלוקי בזה כעת, האם הציווי האלוקי אינו רלוונטי כעת, כיון שהקב”ה בעצמו גלגל אותנו למציאות כזו, שיש בתוך נחלת אבותינו 2 מליון ערבים? האם יש פתרון לסכסוך בינינו לבינם, האם קבלת מדינה שלהם בלבד, תרגיע אותם? האם זה אפשרי בכלל? הלא זה שייך טכנית רק לגבי יהודה שומרון ועזה, וגם זה מסובך מאד, מטעם שהישובים היהודיים והישובים הערביים הם זה על יד זה. אבל מה נעשה לגבי כל הערבים שנמצאים בתוך שטח ישראל המוגדר לפי חוקי האו”ם? מה נעשה עם ערביי טירה, ג’לג’וליה, לוד, רמלה, יפו, חיפה, הלא הם בתוכנו ואנחנו בתוכם. האם אפשר לתת להם מדינה משלהם?ודאי שלא, א”כ 2 עמים במדינה אחת, האם זה יכול להחזיק מעמד? המציאות מוכיחה שלא. דו”ח של המשטרה משבוע שעבר מוסר שיש לערביי ישראל בלבד 400,000 כלי נשק, ובודאי שבעתיד כל זה יופנה כלפינו.

מה הקב”ה רוצה כאן?

אם אחרי 2000 שנות גלות, שסוף סוף החזירנו לארץ הקודש, האם לא מגיע לנו קצת שקט ורוגע?

מה הסיבה לכל זה?

תשובה: הזהר הקדוש אומר, שכל אדם הוא עולם קטן, כל אדם באופן פרטי נחשב לארץ ישראל. ובתודעה שלו מתרוצצים ב’ לאומים, הלאום הערבי שהוא התכונות הגשמיות שבו: התאוות, היצרים, והאגואיסטיות שבו, והלאום היהודי, שהוא התכונות הרוחניות שבו: תכונות של אהבת הזולת, רחמים ונתינה. כל זמן שבכל איש ובכל אישה העם הערבי שולט, כלומר – כל זמן שאנו מנהלים חיים אגואיסטיים, חיים של אהבה עצמית, נמצא שאנו במו ידינו משליטים את הערבים בארץ ישראל שלנו, וממילא זה פועל גם בארץ ישראל החיצונית.

שום דבר לא יעזור לנו, אנו יכולים להתיישב היכן שאנו רוצים, אבל הקב”ה מסובב כך שממשלת ישראל עצמה מחריבה התיישבויות, ממשלת ישראל עצמה עקרה 8000 איש והחריבה מקום מפואר כגוש קטיף. הקב”ה מסובב שממשלת ישראל עצמה מביאה את הערבים לתוך הכנסת ולתוך הממשלה, הם נמצאים בתוך בתי החולים שלנו, בתור רופאים מנתחים, אחיות, הם נמצאים בבתי מלון, בתוך המדיות התקשורתיות השונות, הם קבלני בנין, חקלאים, משווקים, מוכרים – קונים, הקב”ה סיבב שהם בתוכנו ואנחנו בתוכם. פתרונות של כהנא ושל טרנספר אינם רלוונטיים לחלוטין.

ובמצב מלחמה, הנשק שהם כולם מטמינים בתוך הארונות שלהם, יופנה כנגד השכנים שלהם, דהיינו כלפינו.

אין כאן שום פתרון אנושי, כי הבעיה אינה בעיה אנושית, כיון שהמהלכים כולם מסובבים ע”י ריבון כל המעשים ואדון כל הנשמות. הוא רוצה להראות לנו, שאנו בעצמינו מביאים על עצמינו שואה חדשה, בזה שאנו בעצמינו ממליכים את הערבים בתוך ארץ ישראל התודעתית והנפשית שלנו, א”כ אנו בעצמינו ממליכים אותם בתוך ארצנו הקטנטונת.

הפתרון שונה לגמרי מכל מה שהורגלנו לחשוב, הפתרון הוא ללמוד לימודי תודעה, אנו צריכים להכיר את הערבים שבנפשנו, ואת היהודים שבנפשנו, אנו צריכים לגלות את האור האלוקי שנמצא חבוי בתודעתנו, ע”י התורה והמצוות, ומשם ניקח הוראות, הדרכות ואנרגיות, להשליט את הנפש האלוקית על פני הנפש הבהמית, ובזה נפעל את הפעולה הנחרצת ביותר, בכדי לרופף את אחיזת הערבים בארץ ישראל. גם נפעל לגלות בתוך הפנימיות של הערבים, בתוך התת מודע שלהם, את הנפש האלוקית שיש בתוכם, את בחי’ ישראל שיש בתוכם, וממילא נוכל לשלב ידיים איתם בביטחון מלא.

אבל כל זמן שמבחינה פנימית הערבי הוא ששולט בתוכנו, נמצא שהקב”ה הביא לארץ ישראל המון גופות יהודיות, כאלו שמבחינה הלכתית נחשבים ליהודים, אבל מבחינה פנימית נחשבים לערבים, א”כ ארץ ישראל עדיין לא בידי יהודים, הר הבית אינו בידינו, אלא בידי הערבים.

שום פתרונות של שלום וחלוקות טריטוריאליות לא ישנו עובדה זו, גם לא פתרונות מלחמתיים לא ישנו עובדה זו, אנחנו בתוכם והם בתוכנו. המצב רק ילך ויחמיר. והמחנות הפנים ישראליים מתכתשים עד חורמה, ולא מבינים שאף אחד לא יביא את הפתרון.

כמו”כ, מלחמת הזהות של החברה הישראלית, האם זהות יהודית או זהות גויית, גם זה לא יפתר ע”י פעולות חיצוניות, כי כל המחנות כולם פועלים זה כנגד זה פעולות חיצוניות, אבל כל אלה שצועקים לשמור על הזהות היהודית, האם יש להם מושג בכלל על מצב הזהות היהודית בתוך הנפש שלהם עצמם?

יש כאן מציאות רוחנית מזויפת ומקולקלת, פנים תודעתית, שדורשת תיקון, הן באופן אינדיוידואלי בכל פרט והן באופן לאומי, ומכאן – ורק מכאן – יבוא הפתרון.

slot qris