חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הצורך הדרמטי לחינוך חליפי

קריאה להקמת רשת חינוך עצמאית

בסד

 

קריאה להקמת רשת חינוך עצמאית

 

הרס החינוך בעולם החילוני

המצב כרגע במערכות החינוך החילוני, מנסים להרחיק את הילדים מיהדות מה שיותר. גם אם מביאים יהדות, הרי זו בדיחה, אין זו יהדות כלל, מפני שלמורים אין שום מושג מיהדות. לא מביאים את התנ”ך כפי עומקו, אלא בצורה טפשית וחיצונית. 

כמו”כ מכניסים לימודי דתות אחרות בתוך בתי הספר, ילדינו לומדים על ישו וחסידיו ושיטתו. וכן על האיסלם.

אצל הילדים יש בלבול גדול בנוגע לשבת חגים ובנוגע למצוות ולתכליתן, ובשביל מה בכלל צריך את היהדות. הילדים מערבבים מוטיבים נוצריים בודהיסטים אסלמיים עם יהדות.

כמו”כ בנושא המגדרי, מנסים לחנך נגד הטבע, לטשטש את התפקידים.

הכל במסווה של הכלה, פלורליזם. אבל, זה כמו שכל האיברים יהיו אותו הדבר, הגוף ימות. אם בן רוצה ללבוש שמלה שילבש שמלה, אין בעיה גם להתאפר וכו. אין טקס מסורתי של קבלת שבת שבו הבן עם הכיפה והבת עם המטפחת. מנסים לדחוף לילדים שבן יכול להיות בת, ובת יכולה להיות בן, ומבלבלים את הראש של הילדים לגמרי.

הורים יקרים חוסו על נפשות בניכם ובנותיכם, גם אם אתם חילונים גמורים, אבל המשמעות של הכוון הנ”ל הוא הרס גמור של תודעת הילדים. הרי ביהדות יש אור מאד גדול, שאמור לנווט את החיים לכוון של אהבה והכלה וסובלנות, אם מונעים מהם את היהדות מונעים מהם את כל אלה. אין מה שיכול להחליף את האור האלוקי הקורן מן היהדות, כל התחליפים האחרים הם חלשים ביותר ומזויפים.

גם אם אינכם רוצים לחיות חיים דתיים, אבל כדאי באופן חלקי אפילו, להשתמש בסממנים יהודיים בכדי לחבר את הילדים לערכים במקורם, שבהם יש אור אלוקי, אשר מתקן ומיישר ומענג את נפש האדם.

 

הנושא של הלהט”ב 

ברור שאם יש לילד או לילדה נטיה הפוכה, צריך להתיחס במלוא הכבוד והאהבה, כי בסך הכל ילדים אלו הם אומללים ומבולבלים, כאשר יגדלו אם ירצו לנסות לשנות את הנטיה הזו, זו זכותם ואסור בשום אופן למנוע זאת מהם. אבל ודאי שיש לקרב כל אדם באשר הוא, בלי להסתייג מאף אחד, גם אנשים ששינו את מינם צריך לקבלם באהבה. אבל מכאן ועד לעשות מהתופעה הזו ערך, הרי זה שיגעון גמור. 

הלא טבע העולם שברא האלקים הוא זכר ונקבה בראם, סיבת הדבר כי יש בעולם ב’ ישויות בלבד, שהם בורא ונברא, משפיע ומקבל, נשמה וגוף, איש ואשה, ורק כאשר ב’ ההפכים מתחברים יכולות להיות תולדות, ומכאן נגזר שהחיבור של איש ואשה הוא החיבור הנורמטיבי, ולמה להכניס למוחם של הילדים היקרים את השטויות הללו, במקום לעודדם לחיות חיים נורמטיביים?

 

אלימות בבתי הספר

רבה היא, החרמות, שיימינג, אלימות בין הנוער, ובין הנוער למורים, המצב המוסרי מדרדר בצורה נוראית. תקופת הקורונה שנקבעה ע”י הממשלה כתקופת בידודים בבית, גרמה עוול עצום לנוער, ובמקום להזהיר את החולים הכרוניים להשמר, הרסו את כלל האוכלוסיה והפחידו עד מוות.

בודאי שיש בציבור החילוני המוני אנשים ישרים והגונים, ובודאי שלא כולם אלימים ולוקחי סמים וכו’, אבל התופעות הנ”ל הן אור אדום לכל מי שלבו פועם בקרבו.

 

מוסדות דתיים וחרדים

שם מביאים את דרך התורה, אבל ללא שום פנימיות, כלומר: אין שם לימודי נפש האדם כלל, אין מלמדים את הבנים והבנות מיהם, ומהי הנפש האלוקית ומהי הנפש הבהמית, אין התלמידים יודעים בצורה ברורה על מטרת היהדות, וכן אין למודי אהבה ואמונה בכל המקומות הללו. 

המטרה במוסדות היא ידע, על הידע בנוי הכל, והוא הדבר הנחשק ביותר, אנשים גדולים אליבא דהציבור הדתי והחרדי הם אנשים שיודעים הרבה, אדם שנולד עם זכרון פנומינלי, וזוכר את התורה, הוא אדם נערץ, כולם סוגדים לו. אדם שיושב וגורס את התורה יומם ולילה הוא נחשב דמות לחיקוי. אבל מה עם האמונה שלו? מי אומר שהוא בכלל מאמין בהקב”ה? מי אומר שיש לו אהבת אלקים ואדם? מי אומר שיש לו יראת שמים? האם הקב”ה דורש מכונות לימוד וידע, הלא “כל לבבות דורש ה'”? 

ומכיון שהדברים כלל אינם נלמדים במוסדות החינוך כראוי, ממילא נמצאת שגיאה השקפתית עצומה, הציבור הולך אחר אנשים שאין להם מה לתת באמת. ולכן אין פלא כאשר אדמורי”ם אנשי רוח סופרים ראשי ישיבות ורבנים נתפשים במעשים חמורים ביותר. נשים ונערות רבות זועקות על אלימות כנגדן, וכן נערים, אבל בציבור הדתי החרדי, הכל מטואטא באמנות מתחת לשטיח, והאלימות ממשיכה לחגוג, הדברים לא נזכרים כלל בעיתונות החרדית, כאילו לא היה ולא נברא.

הדברים יוצרים יובש גדול, בנפש הבנים והבנות, לא פלא שמתפתחות מועקות והסתבכויות נפשיות שונות, לא פלא שיש אלפי נושרים ונושרות מן המערכת, מטעם שלא קיבלו מבחינה נפשית את מה שצריכים לקבל, לא אהבה, ולא כלים לאהבה. לא קיבלו כלים ללמוד את התורה כראוי, אבל קיבלו הרבה מאד כפיה חברתית.

בודאי שיש בציבור הדתי והחרדי המוני אנשים ונשים נפלאים טהורים וזכים, שאיני מגיע לאפס קצות רגליהם, אבל התופעות הנ”ל ההולכות ומתגברות הן אור אדום, למי שרוצה להציל את המצב.

 

החינוך הפנימי החליפי

בעולם החילוני

חינוך ישר ע”פ היהדות במחוזות החילוניים

הוראת תנ”ך ישרה, המדגישה את הערכיות שיש בתנ”ך, ובאישי התנ”ך.

אין פחד בהסברת המצוות, כל זמן שאין הכרח לקיימן. יפה שבנים ובנות ידעו על הערכיות של המצוות.

חינוך המסביר את ערכי המשפחה, את החשיבות של משפחה נורמטיבית.

באופן כללי חינוך של ערכי נפש האדם, של אמונה אחד בשני, ושל אהבה והכלה של השונה, ללא משוא פנים. יש הרבה מאד משניות והלכות שתומכות בענין זה.

רבינו בעה”ס מתיחס מפורשות לציבור החילוני (מאמר מצוה אחת), ואומר שאם מדובר על ציבור אתאיסטי אנטי דתי, צריך לתת לו רק מצוה אחת בלבד, מכל התורה כולה, והיא מצות “ואהבת לרעך כמוך”, כל השאר לדידם אינו רלוונטי. ואכן האור הגדול של התורה מסוגל לרומם את נפש האדם, לקיום המצווה ההיא במעשה בדיבור במחשבה וברצון.

עם ישראל יקר, את טובתכם וטובת ילדיכם אני דורש ממעמקי ליבי, איני רוצה להחזיר אתכם בתשובה, ושתהיו דוסים, אני יודע שאינכם רוצים זאת, אבל ללמוד יהדות, אמור רק להחזיר את המציאות לפסים של שפיות, לצורת חיים מכילה של אהבה וחסד, ללא אלימות, וללא הפקרות מינית מוחלטת, האם זה מה שאתם רוצים עבור בניכם ובנותיכם? צורת חיים רדודה כזו, ללא שום משמעות אמיתית? ללא שום מזון לנשמה שלהם?

 

בעולם הדתי חרדי

וכן בציבור הדתי והחרדי נדרשת לחלוטין תוספת על המערכת הקיימת, לפחות של שעה אחת ביום לימודי נפש האדם בכל הגילאים, עמ”נ שיתקיים סור מרע, ויתקיים עשה טוב. תוספת זו צריכה להלמד בראש ובראשונה ע”י רבנים ורבניות, מורים ומורות, פשוט ללמוד יהדות מהי. 

מוכרח אני לומר שלמדתי במשך שנה וחצי עם אברכים יקרים תלמידי חכמים, ונוכחתי לדעת שאינם יודעים כלל יהדות מהי, למרות שהיו אלופים בגמרא ובהלכה. המצב נורא ואיום, ומוליד הרס ופירוק של היהדות החרדית. 

אין דברי בכדי להכפיש ולבקר, אלא מגודל כאב הלב, אני מקבל הודעות ומיילים מגורמים שונים במצוקה מידי יום ביומו.

 

לכן המלצתי ליצור רשת חינוך חליפי למה שיש היום, רשת שבה היהדות מודגשת בצורה הנכונה והאמיתית, כי בכח היהדות לחבר את בנינו ובנותינו לערכים אמיתיים.

 

slot qris