חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בחירות תשפ”ג – האם להשתתף או לא?

 

בסד

 

שאלה קשה מאד. מצד אחד אינני מסכים עם אף מפלגה.

המפלגות החילוניות ודאי אינן לרוחי, שהרי אינן דוגלות בתורה ומצוות.

המפלגות הדתיות כולן דוגלות בחיצוניות התורה ומצוות בלבד, ללא פנימיות. המוסדות שהן מממנות ומאפשרות אפילו נלחמים בפנימיות התורה. מפלגות אלו נותנות אשליה, כאילו שמירת שבת בפועל, או התישבות בארץ ישראל, או חתונה של גבר ואשה, זה כבר כל היהדות כולה, זו שמירת הזהות היהודית. בעוד שההפך הוא הנכון, עיקר היהדות הוא תיקון הלב, ולא פעולות חסרות לב. אצלם הענין הלבבי הוא זניח, מין סוג של בחירה, כמו שאלת בחירה במבחן, משהו ששייך ליחידי סגולה.

מפלגות אלו עם רבניהם ומנהיגיהם, אינם מבינים, שהכשל העיקרי של הדור, הוא העדר לימוד פנימיות התורה, שמחמת זאת שום דבר אינו מחזיק מעמד. אלפי נושרים מקיום התו”מ בפועל, ריבוי מחלוקות, הצלחת הנלחמים בקיום תו”מ, כל זה נובע משום שהאדם הפרטי אינו עוסק בתיקון עצמיותו הפנימית, אלא עושה מן התו”מ כמין מסכת חיצונית בלבד, שזה מגוחך, שהרי ברור שאין הבורא מעונין ביהדות כזו. זוהי יהדות רדודה, מתמיהה, שיוצרת הרבה מאד התנגדות, באשר בקטעים רבים היא נראית כפולחן אלילי.

א”כ, אם אני תומך במפלגות כאלו, אני למעשה תומך בכל השקר הזה. היתכן?

וצריכים להתבונן בכל הדבר הזה, אצלי בפנים. האם אני צריך לתמוך בשקר כזה, אצלי בפנים? אם למשל, אני רואה שאינני מניח תפילין עם הכוונה הרצויה, אין לי שום כוונה, אני מניח תפילין סתם לגמרי, מתוך רוטינה קבועה, ללא אהבת ה’ או יראת ה’, האם עלי להניח תפילין בכלל? כמובן שכן. אמנם זהו רובד נמוך מאד של הקדושה, המכונה דומם דקדושה, אבל בכל זאת, גם המעשה בלבד יש לו חשיבות יותר מתאוות העולם הזה. א”כ הגם שהלב שלי עצמי נלחם בכל דבר של קדושה, ואינו מאפשר יותר מאשר קיום תו”מ מעשי, מכל מקום עלי להחשיב זאת יותר מכל הון דעלמא הגשמי.

לפי”ז יוצא, שאנו צריכים בכל זאת להחשיב את המפלגות הדוגלות בקיום תו”מ מעשי בלבד, ולכן עלינו להצביע למפלגה שהיא שומרת תו”מ. עם כל הכאב על המצב, מ”מ יש חשיבות בקיום התורה ומצוות המעשי.

איזו מפלגה?

האם ג’, או ש”ס, או הציונות הדתית?כל אחד יבחר לפי קירבת לבו, באלו שהם לדעתו היותר נאמנים לתורה ומצוות. אני בלי נדר בוחר בג’ – אגודת ישראל.

ובכל זאת, הרי כולם בעלי מחלוקות, בעלי לשון הרע, בעלי הוצאת דיבה, נפוחים מגאוה מסריחה, שקרנים, איך אפשר לבחור בהם? קשה מאד.

תשובה: גם הקב”ה זן ומפרנס את המורדים בו, ברחמים גדולים, מתוך השגחה אלוקית שסופה להמתיק הכל לקדושה, כך גם אנו צריכים לעשות למעלה מהדעת.

מסקנה סופית: ללכת לבחור, ולבחור במפלגה של שומרי תו”מ.

slot qris